Fyzio-Masáže

10 otázok, ktoré ste vždy chceli položiť masážnemu terapeutovi

Či už pociťujete bolesti tela alebo hľadáte nové spôsoby relaxácie v týchto stresujúcich časoch, terapeutická masáž má množstvo výhod! To znamená, že ak ste nováčikom v oblasti masáží, môžete mať pred prvou terapiou veľa otázok.

Vo Fyzio-Masáže Rača v Bratislave chápeme, že každá nová skúsenosť môže byť stresujúca a poznanie odpovedí na niektoré otázky vám môže skutočne pomôcť.  Preto sme pre vás zostavili tento zoznam často kladených otázok a ich odpovedí!

Čo by som mal očakávať počas mojej prvej návštevy masáže?

Váš masážny terapeut by mal s Vami aktívne komunikovať, aby zistil, na ktoré oblasti by ste sa chceli zamerať alebo či je potrebné riešiť nejaké konkrétne problémy. Je dôležité uviesť všetky zdravotné problémy a lieky, aby váš terapeut mohol prispôsobiť vaše sedenie vašim špecifickým potrebám bez toho, aby vám ublížil. Je tiež dôležité špecifikovať všetky alergie, aby vám terapeut mohol upraviť použitý olej alebo krém počas vašej prvej návštevy.

Je masáž dobrá len na relaxáciu a luxus?

Masážna terapia je oveľa viac než len relaxačná zábava a je jedným z najlepších spôsobov, ako si udržať už aj tak dobré zdravie, predchádzať budúcim zraneniam alebo zdravotným problémom a využívať množstvo zdravotných výhod. Podľa rôznych štúdií masáže

Kedy by som nemal ísť masáž?

Existuje niekoľko dôvodov ktoré vám  môžu brániť v absolvovaní masáže. Nenaplánujte si stretnutie, ak sa necítite dobre alebo máte horúčku, nádchu alebo nákazlivú kožnú chorobu. Prvý trimester tehotenstva je všeobecne považovaný za absolútne nevhodný pre absolvovanie masáže, rovnako ako aktívna chemoterapia alebo iné intenzívne liečebné procedúry. Ak máte vážny zdravotný stav a nie ste si istí, či by bola masáž pre vás bezpečná, odporúčame, aby ste sa najskôr porozprávali so svojím osobným lekárom a získali od neho súhlas.

Je komunikácia medzi klientom a terapeutom dôležitá?

Niektorí ľudia sa radi rozprávajú počas masáže, ale majte na pamäti, že terapia je o tom, že uvoľníte napätie a vychutnáte si zážitok.  Každopádne buďte vždy úprimný a povedzte si, čo potrebujete

• potrebujem sa vysmrkať
  • je mi príliš zima alebo príliš teplo
  • potrebujem použiť toaletu
  • dotyk terapeuta je príliš slabý alebo príliš silný
  • počúvať vlastnú hudby so slúchadlami namiesto počúvania hudby v miestnosti

Sú masáže bolestivé?

Hoci ako celok by masáže mali byť veľmi relaxačným zážitkom, niektoré masáže môžu spôsobiť viac nepohodlia ako iné. Nenechajte sa tým však odradiť, pretože bolesť je dočasná a často je znakom namáhania svalov. Čím viac terapií dostanete, tým budú menej bolestivé  a budete sa po nich dlhšie a lepšie cítiť.

Ľahšie procedúry, ako napríklad švédska masáž, môžu byť úplne bezbolestná, zatiaľ čo športové masáže vyžadujú oveľa väčší tlak. Ak počas liečby pocítite akúkoľvek bolesť, okamžite to oznámte svojmu terapeutovi, ktorý vám bude vedieť poradiť.

Čo ak zaspím a budem chrápať alebo slintať?

Je veľmi bežné, že hostia počas masáží zaspia. Ak chrápete alebo slintáte, nebojte sa. Váš masážny terapeut to už určite videl a nebude to súdiť. Radi vás vidíme tak uvoľneného!

Je pre  tehotné ženy bezpečné absolvovať masáž?

Áno! Masáž pre tehotné ženy je veľmi prospešná. Zlepšuje krvný obeh, znižuje bolesti krížov a znižuje stres. Najlepší masážni terapeuti sa vás opýtajú, v akom mesiaci ste, a približne po 11 týždňoch vás môžu masírovať predovšetkým v ľahu na boku. Dobrý masážny terapeut vždy upraví metódu masáže podľa potreby. Masáž by v žiadnom prípade nemala mať negatívny vplyv na vaše tehotenstvo ani na váš citlivý organizmus.

Ako sa mám pripraviť na masáž?

Pokiaľ ide o prípravu na masáž, nie sú stanovené špecifické pokyny, ako by ste to mali urobiť. Môžete však podniknúť určité kroky, aby ste zo svojej masáže vyťažili maximum a maximalizovali jej výhody. Môžete sa napríklad

• obliecť pohodlne a nosiť voľné oblečenie.
  • pred terapiou sa vyhnite nanášaniu hydratačného krému alebo telového mlieka na vaše telo.
  • vyhnite sa konzumácii jedla tesne pred masážou, pretože sa môžete sa po nej cítiť nepohodlne.
  • zostaňte hydratovaní pred stretnutím (a po ňom, pretože masáže môžu často spôsobiť dehydratáciu).

Môžu masáže pomôcť pri bolestiach hlavy?

Bolesť hlavy môže byť spôsobená z rôznych príčin, od dehydratácie po hormonálnu nerovnováhu či od napätia a stresu až po vážnejšie neurologické stavy.

Najčastejšie miesta, ktoré spôsobujú bolesť hlavy je stiahnuté svalstvo v oblasti čeľusti, spánkov, krku alebo v ramenách.  Podporou relaxácie týchto svalov môžeme zmierniť bolesť. Na tenznú bolesť hlavy alebo silnú bolesť na jednej strane hlavy, sú vo všeobecnosti najúčinnejšie pomalé, pevné a relaxačné techniky. Napríklad štúdia publikovaná v časopise Journal of Headache and Pain odhalila, že masážna terapia mala významný vplyv na intenzitu bolesti a znížila ju o 71 %.

Čo by sme mali a nemali robiť po masáži?

• nepiť alkohol.
  • nejesť veľké a ťažké jedlá
  • necvičiť
  • udržiavať sa hydratovaný netreba to však zase preháňať